onedirection---noveller

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Live While We´re Young Del 4 - cry...

Av Hanna - 27 januari 2013 20:43

Tidigare:

"Jag fryser" gnällde jag.

"Kom då, så går vi hem" sa Harry och tog tag i min hand.

Han höll den hela vägen fram till ytterdörren, där han släppte den....




Vi kom in i hallen och Louis och Nick kom springande.

"Och Vad har ni gjort då?" sa Nick och log lite retsamt.

"Badat" sa jag ointresserat.

"Jaha, så det var inte så att ni kramades och höll varandra i handen?" sa Louis med ett flin på läpparna.

Harry slog honom löst på armen.


Nästa morgon vaknade jag av solen som lyste i mitt ansikte. Nyvaket tittade jag mig omkring. Jag låg i en soffa och Nick satt vid mina fötter och sov.

Efter en stund kände jag igen mig och såg att jag var i killarnas vardagsrum.

Jag reste mig upp försiktigt för att inte väcka Nick.

Niall och Louis satt ute i köket och åt frukost. Jag sjönk ner på en stol.

"Är du hungrig?" frågade Niall med munnen full av mat.

Jag skakade på huvudet. Jag tog upp min mobil. Emillia hade smsat lite.

Vi måste prata, Kan vi ses vid Starbucks kl. 15? Xx

Jag kollade på klockan. Den var 11.

"Vad ska ni göra idag?" frågade jag.

"Ingenting särskilt, tror jag. Liam har koll på det där" sa Louis obeskymrat.

Det dundrade i trappan och Harry kom ut i köket.

"Godmorgon" sa han och gäspade.

"Godmorgon" sa jag utan att vända blicken från mobilen.

Jag var inne på twitter. Jag hade hittat en bild som gjorde att det inte riktigt kändes så jättebra i magen. Emillia skulle mörda mig om hon fick se det. Liksom, det är jag och Harry som går hand i hand på stranden på bilden och såklart har dom lyckats ta reda på vem jag är, så namn finns också.

Och Harry är Emillias stora kärlek. Flera gånger har jag fått lova att inte röra honom, och då har jag sagt att det tänker jag ändå inte göra för jag bryr mig inte om kändisar.

Alltså kommer hon mörda mig för att jag typ bröt mitt löfte.

Och det kändes inte alls bra.

"Vad kollar du på?" frågade Harry och innan jag hann reagera hade han tagit mobilen ifrån mig.

"Men du ska inte bry dig" sa Han sen tröstande.

"Min bästis kommer slita mig i stycken" sa jag oroligt.

"Varför då?" sa Harry förvånat.

"Hon är typ skit kär i dig och jag hade liksom lovat att inte röra dig, eller vad man ska säga" sa jag tyst. "Hon kommer inte vilja träffa mig mer"

"Va inte så säker på det" sa Louis och flinade. "Om du typ säger att hon får komma hit kommer hon nog förlåta dig"


----Tre veckor senare----

Jag hade träffat killarna nästan varje dag nu. Jag och Harry hade blivit ganska nära vänner, men inte mer. Pappa har tydligen begått något brott, så han är på polis stationen eftersom han är huvudmisstänkt.

Idag ligger jag i sängen och har typ influensa, och jag skulle gå ut till köket och hämta ett glas vatten när jag såg något jag absolut inte ville se.

Snabbt skyndade jag in på mitt rum för att slippa se. Mina ögon var fuktiga och jag började få panik. Jag ryckte upp mobilen och ringde upp Harry.

"Hej!" sa han glatt.

"DU MÅSTE KOMMA HIT NU!" skrek jag panikslaget.

"Ta det lugnt, har det hänt något?" sa han oroligt.

"Hänt??? Ja, det har hänt något och du måste komma hit NU!" sa jag och

"Jag kommer" sa han och la på.

Jag slängde telefonen i vägen eftersom jag inte visste vad jag skulle göra. Sen kom skuldkänslorna. Över det jag sett.

Ute i köket låg Nick alldeles blodig med en kniv i handen. Troligtvis hade han försökt ta sitt liv.

Och det var mitt fel. Det var jag som inte frågat hur han mådde. Det var jag som bara hade varit inne på mitt rum och inte brytt mig om honom.

Jag satt där i fem minuter och tänkte på vilken idiot jag var innan det äntligen ringde på dörren.

Jag sprang och öppnade, och där stod Harry, Zayn, Liam, Niall och Louis.

"Vad har hänt?" frågade Harry.

Jag försökte säga något, men min mun fungerade inte längre. Så jag pekade in i köket och Louis gick dit. Han kom snabbt ut igen och då var hans ögon blanka.

----Louis Persbektiv-----

Harry hade totalt flippat ur när Rebecca ringde. Han hade sprungit runt i hela huset och oroat sig.

Men nu hittade jag Nick blodig på köksgolvet och fattade varför Rebecca gjorde som hon gjorde.

"Jag tror att hon har fått någon slags chock" sa jag till Harry och försökte hålla inne tårarna.

Zayn och Niall följde med mig tillbaka till Nick medans Harry coh Liam försökte få liv i Rebecca.

Niall ringde en ambulans. Under tiden undersökte jag och Zayn Nick lite snabbt.

Jag försökte känna hans puls, men jag kände den aldrig. Jag hade nästan börjat tro det värsta.

Då kunde jag inte hålla tårarna längre. Nick var en av mina bästa vänner. Jag ville inte att han skulle dö.

"Han...Han andas inte" sa jag tyst.

Niall och Zayn kollade oroligt på mig. Jag var inte den som brukade gråta för vad som helst.

När ambulansen äntligen kom såg dom inte heller så glada ut....



Inga bilder idag, men ni får klara er...

Ha det bäst!!!

//Kram Hanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 22 september 2013 19:39

plötsligt hördes röster utanför dörren. Jag hörde tydligt att det var pappa och Marie, men jag kunde ändå inte höra vad dem sa.Plötsligt hördes ett svagt ylande. Vad var det för läte? ------------------------------------------ Försiktigt, försikt...

Av Hanna - 22 september 2013 19:35

Hej på er!!! Okej, jag orkar verkligen inte dra hela det där snacket om skolan, en massa prov och resten, men jag vet att ni fattar.Jag menar, jag är väl inte den enda som går i en helt normal skola vareviga dag i år?? Jag har börjat skriva nästa...

Av Hanna - 14 september 2013 19:15

"Det finns mat om du vill ha" berättade Marie försiktigt, som om hon var rädd förr att Elise skulle gå sönder."Mamma, jag vill flytta hem till pappa" svarade Elise, högt och tydligt."Men varför då? Vi har ju det så bra här? Du har ju sagt att du inte...

Av Hanna - 14 september 2013 18:34

Ja, här har ni mig, svikaren, som lovade lägga upp ett kapitel igår kväll, men vad gjorde hon istället? Jo, hon drog iväg till Spontanidrotten med sina polare och bara latjade typ....Sen kom hon hem klockan tio och var bara TVUNGEN att ägna sin tid...

Av Hanna - 10 september 2013 21:15

"Bella, minns du första gången vi träffades?" frågade Harry och log."Ja, du trodde att jag var Nicks flickvän" sa jag och besvarade hans leende."Visste du att du är den finaste peronen jag någonsin träffat?" frågade Harry.Jag log lite och tittade bor...

Ovido - Quiz & Flashcards